Beurzen

Aankondigingen en reportages van spellenbeurzen. Op zoek naar andere spelevenementen? Je vindt ze op Bordspel Agenda.


Online spelen op Castle TriCon 2020

HeidelBÄR Games, Czech Games Edition en Horrible Guild organiseren op zaterdag 26 en zondag 27 september de virtuele spellenconventie Castle TriCon. Dit is de online nazaat van een fysiek evenement in Burg Stahleck. Je kunt de nieuwste spellen van de drie betrokken uitgevers spelen, spelauteurs ontmoeten en deelnemen aan gestreamde events. Castle TriCon is gratis… [Lees meer]

Een helpende hand voor SPIEL.digital

Het online spellenevenement SPIEL.digital is op zoek naar tijdelijk personeel voor zowel het testen van het platform www.SPIEL.digital begin oktober, als de bemensing van de helpdesk voor bezoekers tijdens de beursdagen 22 t/m 25 oktober. Deze helpdesk werkt in een ploegendienst met drie achturige diensten (08:00-16:00, 16:00-24:00, 00:00-08:00). Functie-eisen: Een goede mondelinge en schriftelijke beheersing… [Lees meer]

Spellenspektakel 2020 afgelast

Het Spellenspektakel gaat dit jaar niet door. De organisatoren vinden het ontzettend jammer, maar door de COVID-19 situatie zien ze helaas geen andere optie. Het is erg lastig om voldoende afstand te houden wanneer je gezellig met elkaar een spelletje speelt. Het borgen van een veilige afstand en een dito binnenklimaat is des te ingewikkelder… [Lees meer]

SPIEL.digital krijgt vorm

Spiel is de grootste spellenbeurs ter wereld, met afgelopen jaar maar liefst 86.000 m2 expositieruimte, 1200 exposanten uit meer dan 50 landen, 209.000 bezoekers en zo’n 1.500 nieuwe producten. Door de wereldwijze corona-pandemie is de fysieke uitvoering van dit internationale evenement dit jaar niet mogelijk, in 2020 beleven we Spiel digitaal. Op de online spellenbeurs… [Lees meer]

SPIEL.digital zoekt mediamakers

De transformatie van SPIEL naar SPIEL.digital biedt uitgevers dit najaar nieuwe manieren om hun spellen te presenteren en hun spelbeleving naar de digitale wereld te brengen. Dit biedt uitgevers nieuwe kansen en uitdagingen om de mogelijkheden van het internet en online marketing intensiever te gebruiken. Omdat een deel van de uitgevers weinig tot geen ervaring… [Lees meer]